سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 783|21:46 - 1402/05/01
نسخه چاپی

جسارت غربی‌ها واکنشی منفعلانه در برابر محتوای عظیم انسان‌ساز قرآن است

جسارت غربی‌ها واکنشی منفعلانه در برابر محتوای عظیم انسان‌ساز قرآن است
یک استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رفتارهای ضد فرهنگی غربی‌ها که با هیچ قانونی از جمله آزادی اندیشه سازگاری ندارد واکنشی منفعلانه در برابر محتوای عظیم انسان‌ساز قرآن مجید است.

به گزارش تمدن کرمانشاه ،نصرالله شفیعی  اظهار داشت: به دنبال هتک حرمت قرآن مجید توسط کشور سوئد این بار یک گروه راست افراطی و ضد اسلام دانمارکی به قرآن کریم اهانت کرد و آن را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ به آتش کشید.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: این جسارت‌ها توطئه حساب شده جهان غرب است و نشان می‌دهد جهان غرب در مقابل منطق قرآن که بالاترین منطق برای زندگی شرافتمندانه انسان است، چیزی برای گفتن ندارد و به عبارتی « کم آورده است» و نمی‌تواند با این نسخه هدایت بخش مقابله کند و این موضوع درماندگی غرب را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آنچه در این ایام و زمان‌های گذشته در هتک حرمت قرآن صورت گرفته دقیقا ناشی از دو دلیل مهم است اول محتوای عمیق و هدایت بخشی قرآن و در نتیجه رویکرد مردم حق‌طلب جهان به این کتاب و دوم درماندگی تمدن غربی در برابر این نفوذ جهانی و در نتیجه واکنش‌های رذیلانه در جسارت به قرآن برای خاموش کردن این پیام روشنی بخش عالم‌گستر است.

شفیعی گفت: دشمنان غربی تصور می‌کنند با این اقدامات پست و حرمت‌شکنی این کتاب روشنگر می‌توانند نور خدا را در دل‌ها خاموش کنند غافل از اینکه اراده خداوندی بر این تعلق گرفته که هیچ قدرتی با هر امکاناتی و با هر عملکردی توانایی خاموش کردن این چراغ هدایت بخش و نورافکن ظلمت ستیز را ندارد و به گفته خداوند يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﴿صف/۸﴾ مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد.

وی تصریح کرد: این رفتارهای ضد فرهنگی غربی‌ها که با هیچ قانونی از جمله آزادی اندیشه سازگاری ندارد واکنشی منفعلانه در برابر محتوای عظیم انسان‌ساز قرآن مجید است.

این استاد دانشگاه افزود: این اقدامات که به نحوی ضدیت با اخلاق و کرامت انسانی است نباید با برخورد ضعیف مسلمانان روبرو شود بلکه باید به بزرگ‌ترین فرصت تبدیل شود. این فرصت از چند جهت قابل توجه است اول اینکه اعتراضات شدید مسلمانان در سراسر جهان علیه این کشورهای هتاک به ساحت قرآن و در نتیجه ایجاد صفی واحد و منسجم و متحد در برابر جبهه کفر و نفاق است.

شفیعی ادامه داد: این جسارت به محضر قرآن بر خلاف میل غربی‌ها که می‌خواهند حوزه اثرگذاری قرآن را تقلیل دهند باید به موقعیتی تبدیل شود که مسلمانان با همه ابزارهای تبلیغاتی در پیام‌های کوتاه با استفاده از آیات روشنگر این کتاب به معرفی هرچه بیشتر آموزه‌های این کتاب بپردازند.

وی گفت: و مورد دیگر اینکه اعتراضات و اقدامات دولت‌های اسلامی در تجدیدنظر با این کشورهای هتاک و حتی تحریم چنین کشورهایی می تواند به عنوان یک اقدام بازدارنده مؤثر باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: سازمان‌های بین‌المللی متعلق به جهان اسلام با فعالیت‌های بین‌المللی و رایزنی‌های مختلف عرصه را بر این کشورها تنگ کنند تا آن‌ها را به تجدید نظر در رفتار ضد قرآنی شان وادار کنند.

وی گفت: مسلمانان باید غیرت دینی انقلابی و قرآنی خودشان را با تمام وجود در هر نقطه‌ای از عالم که هستند نشان دهند و با اعتراضات خود و انتشار محتواهای قرآنی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اثبات کنند که حامی قرآن هستند.

شفیعی با تاکید بر اینکه مسلمانان می‌توانند با همه ابزارهای هنری و رسانه‌ای در انتقال پیام قرآن به جهانیان قدم بردارند، گفت: مسلمانان در تجمعات می‌توانند آیه‌های قران را روی پلاکاردها بنویسند و در معرض دید جهانیان قرار دهند تا آنهایی که شناخت غلط یا ضعیفی از قرآن دارند با آموزه‌های این کتاب هدایتگر آشنا شوند.