سرویس: استان کرمانشاهکد خبر: 782|21:44 - 1402/05/01
نسخه چاپی

«بلاتکلیفی غرفه‌داران و سد معبر» تحفه‌های راه‌اندازی خیابان غذای کرمانشاه

«بلاتکلیفی غرفه‌داران و سد معبر» تحفه‌های راه‌اندازی خیابان غذای کرمانشاه
با وجود گذشت چندین ماه از تعطیلی پروژه خیابان غذا واقع در خیابان سراب شهر کرمانشاه، خبری از ساماندهی این غرفه‌ها نیست.

به گزارش تمدن کرمانشاه ،مه مردم کرمانشاه به حواشی مدیریتی شهرداری واقف‌اند؛ تصمیماتی خلق‌الساعه و عموما بدون پشتوانه اجرایی و البته شاید در یک کلام فرصت‌سوزانه و در این میان هدر دادن سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه خیابان غذا از این قاعده مستثنی نبوده است.

پروژه خیابان غذا در قالب راه‌اندازی غرفه‌های مختلف در خیابان سراب که مورد اقبال مردم نیز قرار گرفت پس از مدتی کوتاه تعطیل شد و همچنان این تعطیلی ادامه دارد تا جایی که اکنون به محلی برای سد معبر و البته سرگردانی غرفه‌داران تبدیل شده است با این حال خبری از ساماندهی وضعیت موجود نیست و تلاش خبرنگار این رسانه هم برای ارتباط‌گیری با شهردار و انعکاس پاسخ ایشان به مردم بی‌نتیجه بوده است.

شهرداری در پروژه‌ها به‌دنبال انتفاع شخصی و نه عمومی است

سعید محمودی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، پروژه خیابان غذای کرمانشاه را عاملی برای تخریب چشم‌انداز بکر خیابان سراب دانست و گفت: شهرداری در تعریف چنین پروژه‌هایی تنها به دنبال کسب درآمد است و به نیاز مردم و انتقاع عمومی توجهی ندارد.

هدر دادن سرمایه‌ها با احداث پروژه خیابان غذا در کرمانشاه

فاطمه صدیقی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: خدا می‌داند چه هزینه‌های هنگفتی صرف این پروژه شده اما اکنون به حال رها شده، گویا شهرداری برای احداث چنین پروژه‌هایی فکر ندارد.

به‌گفته صدیقی کار اشتباه شهردار قبلی باید توسط شهردار فعلی جبران شود نه اینکه با ابلاغ دستورالعمل آن را مانند یک موزه عبرت در خیابانی رها کنند.

مکان پروژه خیابان غذا انتقال یابد

پوریا فخری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: اساس پروژه خیابان غذای کرمانشاه بر اساس مکاتبات پلیس راهور و دیگر ارگان‌ها غیرقانونی است در واقع پروژه مذکور نباید آنجا اجرا می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرمانشاه تصریح کرد: بر مبنای قوانین شهرداری نیز منطقه مذکور، معبر عمومی و پیاده‌رو است و نباید آنجا پروژه‌ای احداث شود با این حال چنین اتفاقی رخ داده است.

فخری خاطرنشان کرد: اکنون از شهرداری انتظار داریم بر اساس قانون یا مقررات پروژه خیابان غذا را از محل فعلی به مکان جدیدی انتقال دهد.

وی افزود: پیاده‌رو عمومی است و نمی‌توان از آن استفاده شخصی کرد برهمین اساس باید مکان پروژه را جابه‌جا کرد و در ادامه شهرداری طبق روال قرارداد عمل کند. 

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد، افزوده‌شدن بر بار پروژه‌های نیمه‌کاره دسته‌گلی است که هرساله توسط شهرداران کرمانشاه رخ می‌دهد اما آنچه بدتر است عدم توجه به تکمیل این پروژه‌های نیمه‌کاره است که اکنون درباره پروژه خیابان غذای کرمانشاه صدق می‌کند و موجبات نارضایتی مردم و سرگردانی سرمایه‌گذاران را فراهم کرده است.