سرویس: شهرستانکد خبر: 1055|22:33 - 1403/01/04
نسخه چاپی

نصب المانهای متعدد در سطح شهر با هدف ارتقای حس مكان شهروندان

نصب المانهای متعدد در سطح شهر با هدف ارتقای حس مكان شهروندان
شهردار صحنه از طراحی، ساخت و جانمایی المانهای متعدد در سطح شهر با هدف ارتقای حس مکان در شهروندان خبر داد.

اسفندیار نظری در گفتگو با  تمدن کرمانشاه ،ظهار داشت: حس مکان بر ارزشها، نگرشها و به ویژه رفتار اجتماعی افراد در مکان تأثیر می گذارد و عاملی برای احساس امنیت، لذت و ادراک عاطفی و هویتمندی افراد می باشد و المانهای شهری به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای شهر می تواند نقش به سزایی در ایجاد روابط عاطفی افراد با فضاهای شهری و به تبع آن ارتقای سرزندگی و پویایی این گونه فضاها ایفا نماید.

 

شهردار صحنه افزود: به همین دلیل نقش المانهای شهری در ارتقای حس تعلق و دلبستگی به مکان حائز اهمیت است و باید معیارهای زیبایی و چشم نوازی، خاطره انگیزی، انتقال معانی و مفاهیم تاریخی، فرهنگی و هویتی را نیز در طراحی المانها مد نظر داشت.

 

وی با اشاره به اقدامات سه ماهه آخر شهرداری صحنه، گفت: در سه ماه آخر سال جاری با هدف ارتقا و بهبود سیمای بصری شهر اقدامات متعددی در زمینه اجرای نقاشی های دیواری و رنگ آمیزی ها، آذین بندی های پارچه ای و نوری به مناسبتهای مختلف، شناسايی اغتشاشات بصری در سطح شهر و حذف زوائد، تبلیغات و دیوارنویسی های غیر مجاز و غیره صورت گرفته است.

 

نظری، در ادامه به اقدامات صورت گرفته در زمینه طراحی و ساخت المانهای شهری اشاره و بیان کرد: در همین راستا طراحی، ساخت و جانمایی المانهای متعدد نوروزی در سطح شهر حاوی پیام های نمادین از شروع فصل بهار  صورت گرفته است.

 

شهردار صحنه، افزود: همچنین  طراحی و ساخت و جانمایی تعداد ۴ المان "سفره هفت‌سین" در میدان مولوی، دربند و میادین ورودی و خروجی شهر و طراحی و نصب المانهای دیگر شهرداری در زمینه احداث المانها بوده است.

 

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه امروزه کیفیت و جذابیت فضاهای عمومی شهر یکی از مهمترین سنجه های توسعه یافتگی تلقی می شود که در افزایش نشاط و پویایی اجتماعی تأثر مستقیم دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین جاذبه های فضای شهری ارائه آثار هنری مانند اجرای نقاشهای دیواری و رنگ آمیزی های متنوع، نصب المانها در سطح شهر می باشد به همین منظور اقدامات در زمینه بهبود سیما و منظر شهری نیز تداوم خواهد یافت.